• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

uppsägning av bolån

A

ajaj

Gäst
Poäng: 0
Hej

Ska till banken på tisdag då mitt bolån riskeras att sägas upp.. vad händer ifall det sägs upp förstår att huset måste säljas men gör dem då allt eller får man vara med och välja mäklare och så vidare.. huset har ökat en hel del i värde men rädd att dem bara säljer det typ så att dem får in för sina lån.. någon som vet hur det funka med sånt här?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Vad är anledningen till att du tror att det riskeras sägas upp så att huset måste säljas? Även om du inte har kunnat sköta dina betalningar så borde det gå till inkasso först och du får möjlighet att få en avbetalningsplan på det du ligger efter med.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 841
Mottagna reaktioner
7 217
Poäng
4 807
Men så obehagligt! Hoppas verkligen att det löser sig och att lånet inte sägs upp. Vet tyvärr inte hur det fungerar men jag tror inte att banken kommer att sälja huset för en spottstyver!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 830
Mottagna reaktioner
13 073
Poäng
10 087
Vad är anledningen till att du tror att det riskeras sägas upp så att huset måste säljas? Även om du inte har kunnat sköta dina betalningar så borde det gå till inkasso först och du får möjlighet att få en avbetalningsplan på det du ligger efter med.


Det är inte riktigt så lätt när det är ett lån med pantbrev alla gånger..
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 830
Mottagna reaktioner
13 073
Poäng
10 087
Om du kan lämna ett trovärdigt förslag så kan nog banken låta dig försöka sälja kåken på egen hand, annars lär dom göra det via kronofogden.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Det är inte riktigt så lätt när det är ett lån med pantbrev alla gånger..
2004 sade Nordea upp mina bolån då jag låg efter med betalningar ringde dem då jag fick ett rekommenderat brev om detta och jag fick då möjlighet att göra upp om en avbetalningsplan hos deras inkassopartner och därefter flyttades lånen till Bluestep tills jag fick möjlighet att flytta dem till SBAB
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Jag vet ju inte bakgrunden till att trådskaparens bolån sagt upp och vilken bank bolånen ligger i men för mig gick det bra att få en avbetalningsplan på det jag låg efter med.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
ajaj hur gick för dig idag på banken?
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 400
Mottagna reaktioner
413
Poäng
557
Jag vet ju inte bakgrunden till att trådskaparens bolån sagt upp och vilken bank bolånen ligger i men för mig gick det bra att få en avbetalningsplan på det jag låg efter med.

Vilken bank hade du?
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Det var Ikano/Sbab har fortfarande dem.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp